INFORMATOR REKRUTACYJNY
2021

Informator jest rozbudowywany, więc warto do niego wracać. Dzięki niemu poznasz proces rekrutacyjny, nas jako pracodawcę  oraz specyfikę stanowisk pracy w naszej firmie.

 

Informacje zawarte na tej stronie  ułatwią Tobie napisanie aplikacji pod konkretne stanowisko pracy i przygotują do dalszego procesu rekrutacji.

 

Przeczytasz tutaj o tym, na co zwrócić uwagę, aplikując do naszej firmy o pracę, czym zajmują się poszczególne działy oraz jakie stanowiska pracy im podlegają. Powinno to pomóc Tobie w podjęciu życiowej decyzji jaką jest niewątpliwie satysfakcjonująca praca.

Nasze podejście do rekrutacji zaskoczyło już wiele osób. Zapewne zaskoczy także Ciebie. Wierzymy jednak, że dokładny i uczciwy proces rekrutacyjny, to podstawa budowy zgranego zespołu oraz gwarancji stabilności zatrudnienia. Każdy kandydat przechodzi dokładnie ten sam proces, niezależnie czy jest nam bliżej znany czy nie. Jeśli zatem cenisz te wartości, to zrozumiesz nasze podejście do tak rozbudowanej rekrutacji.

 

DZIĘKUJEMY ZA ZAINTERESOWANIE NASZĄ FIRMĄ I ZA CHĘĆ WSPÓŁPRACY Z NAMI

 

Artur Mechliński

Menedżer

 

Ostatnia aktualizacja: 11 luty 2021

Jak przygotować CV ?

 

  • Zwróć uwagę na detale w przygotowaniu CV tj. błędy, odstępy, estetykę itp. Pedantyzm to pożądana cecha w naszej branży.

  • Wyjaśniaj (najlepiej w liście motywacyjnym) przerwy w zatrudnieniu. Opieka nad dzieckiem, działalność społeczna, wolontariat, koła naukowe, kariera sportowa itp. to wszystko znacznie lepiej oceniam aniżeli brak jakiejkolwiek aktywności.

  • Pisz aplikację o pracę kierując ją do konkretnej firmy na dane stanowisko. Aplikacje uniwersalne, wysyłane do wszystkich pracodawców w tej samej formie, są niżej oceniane lub odrzucane. Jeżeli powielasz ten sam schemat listu motywacyjnego do różnych firm lub gdy przepisujesz w nim to co masz w CV, to lepiej zrezygnuj z tej części aplikacji.

  • CV ma określoną formę, w zależności od jego typu. W naszej branży preferuję typy chronologiczne, funkcjonalne lub mieszane. W przypadku chronologicznego podstawą jest chronologia okresów zatrudnienia oraz rozwoju (np. uczelnia, którą ukończyłaś wiele lat temu lub niemająca żadnego związku ze stanowiskiem pracy, nie jest atutem numer jeden!). CV funkcjonalne dedykowane jest m.in. osobom, które miały przerwy w zatrudnieniu lub ich doświadczenie nie ma spójnej ścieżki kariery zawodowej.

  • Na każdym stanowisku pracy wymagamy rzetelności i spostrzegawczości a na wielu z nich nieustannej, niemal codziennej nauki i śledzenia zmian w przepisach. Miej to na uwadze pisząc np. poprawną klauzulę RODO.

  • Do nazwy pliku dodawaj imię i nazwisko oraz wersję dokumentu. Miej na uwadze, że Twój plik to jeden z wielu do nas wysłanych.

 

  • Jeżeli aplikujesz do pracy w biurze, gdzie stosuje się  określone standardy redagowania pism i wyszukiwania informacji, mając problem z przygotowaniem poprawnego CV, to niestety mówi mi to więcej o Tobie, aniżeli to co tam wpiszesz.

  • Pamiętaj, że przeczytałem już kilka tysięcy CV. Rozróżniam wybujałą fantazję na temat prostych czynności i tzw. lanie wody. Mam zwyczaj dokładnie weryfikować kompetencje przyszłych pracowników. Może się zdarzyć, że zadzwonię do byłych pracodawców (także zagranicznych), pytając ich o opinię na temat Twojej byłej pracy.

  • Jeżeli posiadasz referencje pisemne to je dołącz, pod warunkiem, że znajduje się tam numer telefonu do Twoich byłych pracodawców lub wykładowców.

  • Nie kłam. Jeżeli piszesz o bardzo dobrej znajomości pakietu MS Office, to z pewnością to zweryfikuję. Poziom znajomość języka z kolei należy określać skalą Rady Europy (A1-C2). Jeżeli piszesz enigmatycznie o znajomości "komunikatywnej" lub po prostu piszesz nieprawdę, stawiasz się w kłopotliwej sytuacji, gdyż na stanowiskach tego wymagających, część rekrutacji odbywa się w j. obcym.

  • Wskazując swoje poprzednie miejsce pracy, rób to w taki sposób abyśmy byli w stanie zidentyfikować poprzednich pracodawców (Pełna nazwa firmy i lokalizacja). Losowo weryfikujemy dane i kwalifikacje zawarte w CV.

  • Podawaj swój wiek oraz adres zamieszkania. Dotacje na zatrudnienie są często uzależnione od tych kryteriów. Może to znacząco zwiększyć Twoją punktację i szansę na pracę lub zaproszenie do Akademii.

Jak napisać List Motywacyjny lub Podanie o Pracę?

List motywacyjny wyróżnia kandydatkę lub kandydata. Niestety wiele osób nie rozumie czym jest i jak go napisać, ani jaka jest różnica pomiędzy nim a podaniem o pracę.

 

  • List motywacyjny to forma odpowiedzi na oczekiwania i wymienione obowiązki dotyczące danego stanowiska. Należy zawsze podać źródło informacji o ofercie pracy i wskazać, że właśnie na tę ofertę odpowiadamy. Następnie nieskromnie należy przekonywać dlaczego jesteśmy najlepszą kandydatką/kandydatem, odnosząc się do tych wymienionych w ogłoszeniu oczekiwań i obowiązków. List motywacyjny wymaga pracy i ma istotny wpływ na ocenę 2 i 4 etapu. Powinien się mieścić na maksymalnie 2 stronach.

  • Podanie o pracę przypomina list motywacyjny lecz jest  dodawane do aplikacji bez konkretnego ogłoszenia, na które odpowiadamy. Tym samym nie odnosimy się do oczekiwań ani obowiązków, gdyż ich nie znamy. Odnosimy się zatem do przedmiotu działalności firmy oraz naszych umiejętności i kompetencji, które mogą przynieść korzyść obu stronom. 3/4 kartki A4.

procedura aplikowania

część 1:

 

  • Zapoznaj się z niniejszym informatorem
  • Wybierz ofertę pracy
  • Przygotuj aplikację pod konkretne stanowisko, uwzględniającą informacje tu przeczytane
  • Prześlij dokumenty za pomocą formularza lub maila podanego w ogłoszeniach. (Formularze przyspieszają proces)

procedura aplikowania

część 2:

 

  • Czekaj cierpliwie (maksymalnie do 7 dni) na SMS potwierdzający rejestrację wraz z podanym w nim identyfikatorem.
  • Śledź postęp analizy swojego podania online
  • Respektuj elektroniczną formę kontaktu z nami w trakcie rekrutacji. Nie dzwoń, nie składaj podań w biurze ani nie przychodź po pieczątki zaświadczeń PUP!

Czy wiesz że?

  • Nie wymagamy określonego wykształcenia. W procesie rekrutacji sprawdzimy Twoją wiedzę i umiejętności. W dobie powszechnej informatyzacji wiele umiejętności można nabywać na dziesiątki sposobów. Niekoniecznie na uczelniach. Najważniejsze aby umieć wykorzystywać tę wiedzę w praktyce i nieustannie ją aktualizować. Cenimy jednak szkolenia i certyfikaty Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Ich posiadanie jest atutem.

  • Doświadczenie, zaangażowanie i referencje są dla nas najistotniejsze. Jeżeli kandydat nie posiada doświadczenia zawodowego, zwracamy uwagę na inicjatywy jakimi wykazywał się w czasie np. nauki i studiów tj. koła naukowe, zainteresowań, kluby, podejmowane prace dorywcze i w agencjach pracy tymczasowej, wakacyjne, wolontariat itp. Liczą się dla nas także inicjatywy jako rodzic, ewentualnie w lokalnej społeczności itp. To samo dotyczy wyjaśnienia przerw w okresie zatrudnienia. Stawiamy na zaradnych i aktywnych!

  • W naszych ogłoszeniach o pracę nie znajdziesz wygórowanych wymagań, większość z nich to oferty pracy na stanowiskach asystenckich, jednak od tego ile potrafisz zależeć będzie Twoje wynagrodzenie, prawdopodobieństwo zatrudnienia a następnie awansu.

  • Wysokość Twojego wynagrodzenia uzależniona będzie od oceny okresowej. Ocenie podlegać będzie jakość i efektywność wykonanej pracy, dyspozycyjność i zaangażowanie, współpraca w zespole, przestrzeganie zasad i regulaminów, kompetencje i ich rozwój oraz ocena klientów dotycząca kontaktów z Tobą.
  • Nigdy nie przyjmujemy stażystów z myślą o ich zwolnieniu po ukończeniu programu stażowego celem obniżenia kosztów pracy. Prowadzimy wynagradzany program wdrożeniowy (Akademia), który ma na celu pomoc w uzyskaniu kompetencji potrzebnych do dalszej pracy z nami. Priorytetem dla nas oraz zobowiązaniem wobec naszych klientów jest dbanie o bezpieczeństwo ich danych. Wysoka fluktuacja w zespole pracowników lub pochopnie prowadzony proces rekrutacyjny nie sprzyja zachowaniu tego bezpieczeństwa.

  • Praca w biurze rachunkowym jest wyzwaniem! To nie miejsce na grę w kulki czy pasjansa ;) Będzie Ci towarzyszyć mniejszy lub większy stres, więc szukamy osób, które potrafią sobie z tym radzić. Na stanowiskach asystenckich stres wynika z nieustannego skupienia, uważnego słuchania poleceń, których nikt nie lubi powtarzać oraz walki z czasem. Na stanowiskach specjalistycznych z odpowiedzialności karnej i finansowej, presji terminów, konieczności codziennej nauki i czytania zmieniających się przepisów oraz odpowiedzialności przed przełożonymi i klientami. Każdy poważniejszy błąd specjalisty wiąże się z konsekwencjami! Terminy urzędowe niestety nie uwzględniają problemów osobistych ani zmęczenia. Jako zespół wspieramy się nawzajem i zastępujemy w takich momentach, jednak i te możliwości czasem są ograniczone. Miej więc na uwadze, że niekiedy trzeba będzie zostać po godzinach lub przyjść do pracy w weekend. Staramy się tego unikać, jednak nie wszystko zależy od nas.

starsza wersja informatora

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej, zachęcamy do zapoznania się ze starszym informatorem 2017 (link poniżej). Jest w nim wiele informacji, które nie zostały przeniesione do obecnego.

 

Docelowo pojawi się tu spis treści wszystkich informacji  oraz informacji planowanych  do publikacji. Planujemy również stworzenie sekcji najczęściej zadawanych pytań, związanych z pracą u nas.

 

informator 2017  >>

ankieta uzupełniająca

Jeżeli otrzymała(e)ś SMS'a o podobnej treści jak niżej, możesz  od razu przejść do ankiet lub przeczytać nasz informator i zdecydować czy poprawić wysłane wcześniej podanie,
które załączysz do ankiety

Witamy na kolejnym etapie rekrutacji. Proszę wejść na poniższą stronę, celem wypełnienia ankiety. Niewypełnienie jej w ciągu 48 godzin, oznacza rezygnację.

Etapy Rekrutacji

Sprawdzenie aplikacji pod względem kompletności względem wymagań

Ocena nakładu pracy, poprawności i estetyki przygotowania aplikacji

Ocena motywacji i adekwatności opisanych kwalifikacji do oferty pracy

Test motywacji, wiarygodności i zaangażowania. Losowa weryfikacja danych w CV i LM

Spotkanie wstępne. Ocena osobowości. Zapoznanie się z kulturą organizacyjną firmy

Test kwalifikacji, elementy Assessment Center. Ocena kompetencji

Podsumowująca rozmowa kwalifikacyjna. Możliwość zadawania pytań

Płatne dni próbne w firmie na oferowanym stanowisku pracy. Ocena kompleksowa

Statusy Rekrutacji

  • Zakwalifikowano - Przyjęto podanie i sprawdzono jego kompletność

  • Zakwalifikowano do Etapu *n- Zakwalifikowanie do kolejnego etapu rekrutacji. Przed zaliczeniem etapu 4, można poprawić wysłaną aplikację.

  • Odrzucono - Podanie odrzucono. Odrzucenie podania w danej rekrutacji nie przekreśla szans na udział w kolejnych. W przypadku wątpliwości co do punktacji i przyczyny, można skontaktować się z nami mailowo i poprosić o wyjaśnienie. Wyjaśnienie będzie udzielone pisemnie, telefonicznie lub za pomocą technik multimedialnych np. whiteboardu online.

  • Rezerwa Akademia - Propozycja przed odrzuceniem podania. Akademia to projekt adresowany do osób bez wymaganego doświadczenia, powracających na rynek pracy lub chcących skorygować swoją ścieżkę zawodową.
  • Rezerwa Poznań/Inowrocław - Podjęta została decyzja o wstrzymaniu dalszej oceny w tym cyklu rekrutacyjnym. Przyczyny mogą być różne. Np. za wysokie kwalifikacje na dane stanowisko, zbyt wysokie wymagania płacowe, brak aktywności w trakcie rekrutacji, zaskakujące zachowanie, podanie wysłane na stanowisko do błędnego oddziału. Status może zostać przywrócony w każdym momencie. W następnych cyklach rekrutacyjnych osoby takie są pytane o chęć udziału w nich. Punkty za etapy 1-5 zostają przepisane z poprzedniej rekrutacji, o ile kandydat(ka) nie zdecyduje się na wysłanie aktualnej/poprawionej aplikacji, która może tylko i wyłącznie zwiększyć ich liczbę.

  • Zatrudniono - Status ten oznacza podjęcie pracy po podpisaniu umowy

Czym zajmują się poszczególne Działy ?

Dział księgowości

Podstawowy i największy dział naszej firmy. W jego skład wchodzą także Kadry i Płace, które z czasem zostaną wyodrębnione jako oddzielny dział.

Główne działania to:

 

  • prowadzenie księgowości uproszczonej oraz pełnej
  • zorganizowana praca zespołowa wg harmonogramu i celów
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
  • sporządzanie deklaracji podatkowych
  • sporządzanie sprawozdań finansowych
  • doradztwo w zakresie optymalizacji podatkowej i wyborze form opodatkowania
  • raporty finansowe dotyczące przedsiębiorstwa

 

  • prowadzenie akt osobowych, przechowywanych w siedzibie biura
  • prowadzenie kartotek wynagrodzeń pracowników naszych klientów
  • prowadzenie ewidencji czasu pracy oraz urlopów
  • sporządzanie listy płac i deklaracji podatkowych
  • wnioski i deklaracje PFRON, refundacje OHP lub inne
  • deklaracje i zgłoszenia ZUS
  • dokumentacja zasiłkowa pracowników
  • Raporty RMUA oraz zaświadczenia o zarobkach

test

4 etap rekrutacji do Działu Księgowości

Jeżeli aplikujesz na stanowiska księgowe lub kadrowo-płacowe, to jest wysoce prawdopodobne, że otrzymasz SMS z prośbą o wybranie jednej z metod weryfikacji motywacji, zaangażowania oraz kompetencji.

 

Wypełniając ankietę uzupełniającą, znajdującą się po prawej stronie, należy wskazać swój wybór, spośród przedstawionych poniżej:

 

  1. Zadanie. Uważane jest za trudne. Prawidłowe jego rozwiązanie pozwala zdobyć maksymalnie aż 10 punktów. Brak jego rozwiązania oznacza obniżenie punktacji o 3 punkty. Błędne rozwiązanie oznacza zachowanie obecnej punktacji bez zmian. (czas: 3 godziny)

  2. Zestaw pytań. Każda prawidłowa odpowiedź to 1 punkt, więc  za cały zestaw można zdobyć do 5 punktów. Błędna odpowiedź to 0. Brak odpowiedzi to -1 za każde pytanie. (czas: 1-2 godziny)

  3. Jedno pytanie SMS, na które odpowiedź wysyłasz także SMS'em. Prawidłowa odpowiedź +3 punkty, błędna -2, brak odpowiedzi -3 punkty. (czas: 5 minut)

Zestaw pytań, zadanie lub pytanie SMS otrzymasz w ciągu 24 godzin od wysłania odpowiedzi.

Dział wspierania biznesu

Dział Wspierania Biznesu ma za zadanie wspierać przedsiębiorców, będących naszymi klientami oraz wspomagać organizacyjnie biuro DENAR.

Główne działania skupione są na:

 

  • usuwaniu przeszkód po stronie klienta w realizacji zapisów umowy o usługi działu księgowości i kadr
  • realizacji projektów dot. usprawniania organizacji pracy biura DENAR
  • świadczeniu klientom usług administracyjnych niezwiązanych z księgowością, lecz wykorzystujących zgromadzone przez nas dane
  • dostarczaniu klientom informacji, raportów, zwiększaniu wykorzystywania danych liczbowych w celu obrazowania sytuacji w firmie
  • tworzeniu i świadczeniu niszowych usług dla przedsiębiorców i jego pracowników, mogących zaistnieć tylko dzięki korzyści skali
  • świadczeniu usług konsultingowych

 

  • realizacji zleconych projektów biznesowych związanych z rozwojem przedsiębiorstwa klienta
  • działaniu na rzecz tworzenia aktywnej społeczności przedsiębiorców, grup zakupowych, hubów i klastrów biznesowych
  • krzewieniu wiedzy o gospodarce
  • wspieraniu ekspansji krajowej i zagranicznej przedsiębiorstw
  • pozyskiwaniu kapitału w celu rozwoju przedsiębiorczości
  • redukowaniu kosztów stałych przedsiębiorstw
  • inicjowania procesów start-up oraz sukcesji przedsiębiorstw

wskaż swoje kompetencje

jeżeli aplikujesz o pracę w Dziale Wspierania Biznesu

Poniżej prezentujemy zarys kompetencji, których poszukujemy na wstępnym etapie rozwoju tego działu. Proszę zapoznać się z nimi, określić, które z nich odpowiadają Twoim kwalifikacjom lub zainteresowaniom i wypełnić ankietę, znajdującą się po prawej stronie.

 

WAŻNE: Zaznacz w ankiecie obszar kompetencji tylko wtedy, gdy potrafisz wskazać minimum dwie z wymienionych poniżej czynności go dotyczących. Czynności należy rozumieć tak jak są opisane. Nie spiesz się. Czytaj uważnie.

Prawo i Informacje

Czytanie źródeł prawa ze zrozumieniem

Umiejętność przygotowywania umów, sprawdzania podstaw prawnych, rozporządzeń, ustaw itp.

Biegła umiejętność wyszukiwania wiarygodnych informacji w języku polskim oraz angielskim i/lub niemieckim (researching) we wszelkich źródłach wiedzy i rejestrach

Znajomość struktur i procedur administracyjnych w Polsce, Unii Europejskiej oraz organizacjach międzynarodowych, do których Polska należy

Promocja i Edukacja

Animacja czasu wolnego poprzez edukację finansową dla dzieci i młodzieży

Organizacja konkursów i eventów z obszaru edukacji finansowej oraz przedsiębiorczości

Zdolności manualne i/lub artystyczne

Znajomość rynku reklamy, sponsoringu, PR, CSR, eventów

Umiejętności dekorowania i\lub projektowania wnętrz i scenerii

Znajomość poligrafii i materiałoznawstwa

Analiza i Finanse

Prognozowanie statystyczne oraz budowa modeli ekonometrycznych

Znajomość źródeł finansowania przedsiębiorstw oraz osób fizycznych w Polsce i na Świecie

Tworzenie rozbudowanych raportów i analiz finansowych oraz rozumienie analiz ekonomicznych

Znajomość rachunkowości finansowej i zarządczej oraz różnic między nimi

Zaawansowana znajomość Excela (funkcje statystyczne, VBL oraz makra)

 

Administracja i Organizacja

Czynności sekretarskie i asystenckie

Pomoc biurowa

Archiwizowanie i digitalizacja

Organizacja pracy własnej i biura, w tym  obiegu dokumentów

Reprezentacja w urzędach, na poczcie, czynności gońca itp.

Prowadzenie elektronicznych kalendarzy spotkań i dziennika korespondencji

Organizacja i obsługa spotkań biznesowych oraz wewnątrz-firmowych

Humanistyka i Komunikacja

Umiejętność opisywania w zrozumiały sposób instrukcji służbowych oraz zagadnień gospodarczych

Komunikacja marketingowa, w tym komunikaty prasowe oraz publicity, kontakt z mediami

Elokwencja i błyskotliwość w rozmowie

Umiejętność wypowiadania się na żywo dla mediów i przed publicznością w języku polskim oraz obcym

Miły ton głosu oraz poprawność językowa w mowie i piśmie

Sprzedaż i Logistyka

Zorientowanie na ekspansję krajową i zagraniczną

Znajomość technik negocjacyjnych i sprzedaży, w tym prowadzenia rozmów handlowych w języku obcym

Wysokie zdolności adaptacji do różnych klientów, produktów, usług oraz zmiennych okoliczności pracy

Organizacja logistyki oraz spedycji krajowej, unijnej i globalnej

Biznesowa aparycja oraz łatwość nawiązywania kontaktów

ankieta uzupełniająca

Zapoznaj się z obszarami kompetencyjnymi, znajdującymi się po lewej stronie a następnie na ich podstawie wypełnij ankietę zgodnie z instrukcją.

Ankieta jest elementem 4 etapu rekrutacji na stanowiska pracy w Dziale Wspierania Biznesu.

+48 600 48 48 48

Oddział operacyjny:

88-100 Inowrocław

Ul. Poznańska 185A

wjazd od ul. Nowej

II piętro, recepcja: pokój 214

Poniedziałek:  7:15-15:30

Wtorek:            7:15-22:00

Środa-Piątek:  7:15-15:30

Telefon: +48 52 522 55 55

Centrala:

61-894 Poznań

Plac Andersa 7

Andersia Business Center

Wejście B

I piętro, recepcja: REGUS

Biuro Podawcze:

Dni powszednie 8:00-16:30

Dyżury:
Czwartki 9:00-16:30 /po umówieniu/

Telefon: +48 61 200 11 10

DENAR Biuro Podatkowo-Finansowe Agnieszka Buzalska NIP: 556 172 69 03 *** DENAR Biuro Podatkowo-Finansowe A. Buzalska, A.Mechliński Spółka Jawna; NIP: 779 246 51 02; KRS: 0000680181;

Sąd Rejonowy Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy KRS  w Poznaniu; Rachunek bieżący: 59 1160 2202 0000 0003 3057 1668

2010-2021 © DENAR Biuro Podatkowo-Finansowe. Wszystkie Prawa Zastrzeżone | Polityka prywatności