Informacje dotyczące rejestru BDO

W skrócie

  • Do końca 2019 roku, wielu przedsiębiorców było zobowiązanych zarejestrować się w systemie BDO

  • 30 grudnia opublikowano Rozporządzenie poszerzające liczbę podmiotów zwolnionych z obowiązku rejestracji.

  • Do 30 czerwca wydłużono okres, w którym nie będą wymierzane kary za brak rejestracji.

 

 

  • W  wyniku pandemii w ramach tarcz antykryzysowych wydłużono również okres działania starego systemu, bazującego na wymianie papierowych dokumentów dotyczących odpadów do końca 2020 roku.

  • Usługa rejestracji w BDO za pośrednictwem Biura DENAR obejmowała: rejestrację, 1 aktualizację wniosku oraz ewentualne wykreślenie.

  • Przyszłe usługi Biura DENAR związane z ewidencjami w BDO, będą testowane w lipcu 2020 roku i dostępne w ramach wybranych pakietów usług.

Najczęstsze pytania ws. rejestracji w BDO za naszym pośrednictwem

Słyszałem i/lub czytałem, że nie muszę być zarejestrowany w BDO a DENAR przekazał mi inną informację. Z czego wynika ta różnica opinii?

 

Wszyscy klienci byli informowani o obowiązku rejestracji w listopadzie i grudniu 2019 roku. Informacje były podawane na tamtejszy stan prawny. Podczas podpisywania wniosku informowaliśmy, że obecne przepisy zobowiązują dany podmiot do rejestracji, lecz przepisy mogą się zmienić w każdej chwili. Każdy zobowiązany przedsiębiorca, który nie zarejestrował się w BDO do końca roku, podlegał karze. Jej minimalna wysokość to 5000 PLN. W związku z tym doradzaliśmy rejestrację aby zminimalizować ryzyko kary i nie czekać na to czy przepisy się zmienią czy nie w okresie świątecznym i noworocznym. 30 grudnia 2019 roku zostało opublikowane nowe rozporządzenie ws BDO, które weszło w życie już 1 stycznia 2020 roku, rozszerzające listę zwolnień. W tym czasie wnioski o rejestrację w BDO były już w drodze do Urzędów Marszałkowskich.

 

Kiedy będę miał nadany numer BDO?

 

Urzędy Marszałkowskie w grudniu 2019 roku otrzymały po kilkadziesiąt tysięcy wniosków o rejestrację, na co teoretycznie miały 30 dni aby je wpisać do systemu. Było to fizycznie niewykonalne i powstały opóźnienia. Urząd Marszałkowski województwa Kujawsko-Pomorskiego od marca zatrudnił dodatkowy silny zespół asystentów, więc większość wniosków już jest zarejestrowanych. Na tę chwilę nie mamy jeszcze informacji o zwiększeniu możliwości rejestracyjnych w innych Urzędach Marszałkowskich.

 

Co z karami za brak rejestracji w BDO?

 

Kary zaczną obowiązywać od 1 lipca 2020 roku. Do tego czasu, wszyscy, którzy złożyli wnioski za naszym pośrednictwem powinni mieć już nadane numery i widnieć w rejestrze.

Odbiorca odpadów wymaga ode mnie numeru BDO oraz Karty Przekazania Odpadów, których nie mam. Jak mam przekazać odpady?

 

Do końca roku 2020 roku, równolegle z systemem cyfrowym, można posługiwać się starą formą papierową. Odbiorca powinien postąpić tak jak to robił w 2019 roku. W polu, w którym musi podać Państwa numer BDO należy wpisać „w trakcie nadawania” lub „złożono wniosek o rejestrację w BDO”.

 

Co z podmiotami, które nowym rozporządzeniem z 30 grudnia 2019 roku zostały zwolnione z obowiązku rejestracji, będąc w trakcie oczekiwania na nią?

 

Można wnioskować o wykreślenie po zakończeniu rejestrowania lub nic z tym nie robić i widnieć w rejestrze na przyszłość, gdyby to było potrzebne. Nie ma natomiast możliwości wycofania wniosku, który czeka na rejestrację. W ramach pobranego przez DENAR wynagrodzenia, mają Państwo wnioski o rejestrację, jedną aktualizację oraz wykreślenie wpisu do rejestru.

 

W jaki sposób się dowiem, że jestem już zarejestrowany?

 

My jako Biuro DENAR wyślemy SMS z taką informacją oraz numerem BDO a Urząd Marszałkowski wyśle pisemne zawiadomienie.

 

Załóżmy, że jestem już zarejestrowany. Co dalej z tym BDO?

 

Rejestr w BDO należy powiązać z osobistym profilem zaufanym właściciela firmy lub osoby upoważnionej. Po powiązaniu profilu z rejestrem podmiotu, można w imieniu podmiotu generować dokumenty, które będą wymagane podczas odbioru odpadów. Więcej informacji na ten temat i ofertę usług z tym związanych będziemy prezentować klientom naszego biura od lipca 2020 roku, czyli po zakończeniu okresu przejściowego wdrożenia cyfrowej wersji BDO.

 

 

kontakt z nami ws. bdo

Jeżeli chcą Państwo uzyskać więcej informacji prosimy o kontakt pod numery telefoniczne podane w stopce strony

+48 600 48 48 48

Oddział operacyjny:

88-100 Inowrocław

Ul. Poznańska 185A

wjazd od ul. Nowej

II piętro, recepcja: pokój 214

 

Poniedziałek:  7:15-15:30

Wtorek:            7:15-22:00

Środa-Piątek:  7:15-15:30

+48 52 357 10 44

+48 52 353 82 31

+48 600 48 48 48

Centrala:

61-894 Poznań

Plac Andersa 7

Andersia Business Center

Wejście B

I piętro, recepcja: REGUS

Godziny pracy biura podawczego w Poznaniu:

Dni powszednie 8:00-16:30

Dyżury w Poznaniu:
Czwartki 9:00-16:30

/po wcześniejszym umówieniu/

DENAR Biuro Podatkowo-Finansowe Agnieszka Buzalska NIP: 556 172 69 03 *** DENAR Biuro Podatkowo-Finansowe A. Buzalska, A.Mechliński Spółka Jawna; NIP: 779 246 51 02; KRS: 0000680181;

Sąd Rejonowy Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy KRS  w Poznaniu; Rachunek bieżący: 59 1160 2202 0000 0003 3057 1668

2010-2020 © DENAR Biuro Podatkowo-Finansowe. Wszystkie Prawa Zastrzeżone | Polityka prywatności